SEARCH

Found 402 related files. Current in page 6

contoh buat proposal pengadaan barang

Peraturan Presiden Nomor 54 Tahun 2010 tentang ... - Bappenas

PERATURAN PRESIDEN REPUBLIK INDONESIA NOMOR 54 TAHUN 2010 TENTANG PENGADAAN BARANG/JASA PEMERINTAH DENGAN RAHMAT TUHAN YANG MAHA ESA PRESIDEN REPUBLIK INDONESIA, Menimbang : a. bahwa Pengadaan Barang/Jasa Pemerintah yang efisien, terbuka dan kompetitif sangat diperlukan bagi ketersediaan Barang/Jasa yang terjangkau dan berkualitas, sehingga akan berdampak pada peningkatan pelayanan publik; b. bahwa untuk mewujudkan Pengadaan Barang/Jasa Pemerintah sebagaimana dimaksud pada huruf a, perlu pengaturan mengenai tata cara Pengadaan Barang/Jasa yang sederhana, jelas dan komprehensif, sesuai dengan tata kelola yang baik, sehingga dapat menjadi pengaturan yang efektif bagi para pihak yang terkait dengan Pengadaan Barang/Jasa Pemerintah; c. bahwa berdasarkan pertimbangan sebagaimana dimaksud pada huruf a dan huruf b, perlu menetapkan Peraturan Presiden tentang Pengadaan Barang/Jasa Pemerintah; Mengingat : 1. Pasal 4 ayat (1) Undang-Undang Dasar Negara Republik Indonesia Tahun 1945; 2. Undang-Undang Nomor 1 Tahun 2004 tentang Perbendaharaan Negara (Lembaran Negara Republik Indonesia Tahun 2004 Nomor 5, Tambahan Lembaran Negara Republik Indonesia Nomor 4355); 3. Peraturan ... - 2 3. Peraturan Pemerintah Nomor 29 Tahun 2000 tentang Penyelenggaraan Jasa Konstruksi (Lembaran Negara Republik Indonesia Tahun 2000 Nomor 64, Tambahan Lembaran Negara Republik Indonesia Nomor 3956); 4. Peraturan Pemerintah Nomor 6 Tahun 2006 tentang Pengelolaan Barang Milik Negara/Daerah (Lembaran Negara Republik Indonesia Tahun 2006 Nomor 20, Tambahan Lembaran Negara Republik Indonesia Nomor 4609) sebagaimana telah diubah dengan Peraturan Pemerintah Nomor 38 Tahun 2008 (Lembaran Negara Republik Indonesia Tahun 2008 Nomor 78, Tambahan Lembaran Negara Republik Indonesia Nomor 4855); MEMUTUSKAN: Menetapkan : PERATURAN PRESIDEN TENTANG PENGADAAN BARANG/JASA PEMERINTAH. BAB I KETENTUAN UMUM Bagian Pertama Pengertian dan Istilah Pasal 1 Dalam Peraturan Presiden ini, yang dimaksud dengan: 1. Pengadaan Barang/Jasa Pemerintah yang selanjutnya disebut dengan Pengadaan Barang/Jasa adalah kegiatan untuk ...

S.O.P PENGADAAN BARANG DAN JASA - Unit Layanan Pengadaan

Tujuan Proses Tersusunnya rencana pengadaan barang/jasa sesuai dengan kebutuhan perusahaan selama periode anggaran kerja dan dapat direalisasikan secara tepat waktu. Indikator Risiko Utama 1. Kebutuhan atas barang / jasa yang bersifat mendesak 2. Penyedia atas barang / jasa yang dibutuhkan jumlahnya sangat terbatas 3. Barang / jasa yang dibutuhkan tidak tersedia di pasar Risiko: 1. Rencana pengadaan barang dan jasa tidak disusun secara baik dan tepat waktu 2. Rencana pengadaan barang dan jasa tidak dapat direalisasikan 3. Rencana pengadaan barang / jasa tidak memperhitungkan kenaikan harga yang signifikan 4. Rencana pengadaan barang / jasa tidak mempertimbangkan ketersediaan barang / jasa yang dibutuhkan Pengendalian yang Dibutuhkan: 1. Penyusunan rencana pengadaan barang / jasa harus didasarkan pada kebutuhan atas barang / jasa dari seluruh unit kerja 2. Penyusunan rencana pengadaan barang / jasa harus mempertimbangkan waktu proses pengadaan dan pemenuhan atas barang / jasa terkait 3. Penyusunan rencana pengadaan barang / jasa harus memperhitungkan fluktuasi kenaikan harga dan ketersediaan barang / jasa yang dibutuhkan Definisi dan Terminologi: 1. Pengadaan Barang dan Jasa adalah kegiatan pengadaan barang dan jasa yang sudah direncanakan, dibutuhkan dan dilaksanakan oleh perusahaan dengan menggunakan dana perusahaan sesuai dengan yang telah dicantumkan dalam Rencana Kerja dan Anggaran Perusahaan. 2. Barang dan Jasa adalah semua bentuk produk dan / atau layanan yang dibutuhkan oleh Pengguna Barang dan Jasa 3. Penyedia Barang dan Jasa adalah badan usaha, termasuk BUMN, badan hukum, atau orang perseorangan / subjek hokum yang kegiatan usahanya menyediakan barang dan jasa. 4. Dokumen Pengadaan adalah dokumen yang disediakn oleh Pantia Pengadaan atau Unit Kerja yang berwenang sebagai pedoman dalam proses pembuatan dan penyampaian penawaran oleh penyedia barang ...

WORLD TOURISM ORGANIZATION ORGANIZACIÓN MUNDIAL ...

A. BASIC TEXTS 1. Comparisons of the different versions of the Tourism Satellite Account (TSA) February, 2002 2. Tables of contents of the different versions of the Tourism Satellite Account (TSA) – February, 2002 3. Tourism Satellite Account (TSA): The Conceptual Framework (document presented at the “Enzo Paci World Conference on the Measurement of the Economic Impact of Tourism”, Nice, France, 15-18 June 1999): English version French version Spanish versión 4. Document presented to the ACC Subcommittee on Statistical Activities (33rd session) (Madrid, 14-16 September 1999): The design of a conceptual framework for the elaboration of the Tourism Satellite Account: WTO proposal - September 1999l 5. Document presented to the United Nations Statistical Commission (UNSC): Measuring economic impacts of tourism: Report - December 1999 English version French version Spanish version 6. Proposed amendments to the document “Tourism Satellite Account (TSA): Methodological References” UNSC Document No. e/CN.3/20000/11 (Room document submitted by Eurostat, OECD and WTO for consideration at the 31st session of the Unsc (29 Feb-3 March 2000) 7. Up-date of the Recommendations on Tourism Statistics UN-WTO – Series M No. 83 (1994) December 1999 English version French version Spanish version B. ADDITIONAL TEXTS 8 Main definitions of concepts used in SNA93 and important for the understanding of TSA (1996) 9. Problems related to the measurement of Tourism Consumption (1997) 10. Household consumption in SNA and its relationship to tourism consumption in the TSA: Recommended Methodological Framework (1998) 11. - Findings and conclusions – TSA Working Group 1 (19-20 October 1998) and - Comments to Findings and conclusions – TSA Working Group 1 by Mrs Marion Libreros (November, 1998) 12. Note on Residence and the Usual Environment (1998) 13. The characteristicity discussion: a lengthy story of some misery (but less than glory) by A. Franz (1998) 14. Toward conclusive measurement of tourism impact: Consumer durables in the Tourism Satellite Account (A paper prepared by Dr. Douglas C. Frechtling for the WTTC; February 1998) 15. Some thoughts over timeshare (1999)

Guide on how to create software  project proposal online

Create software project proposal online easily with the help of web based Software Proposal Portal -Swproposal to win potential customers and automate sales activities.

Consume your business proposal With regards to Business owners

Your small business plan is really an crucial item for an internet marketer and not simply entirely for the magnitude in the direction of fundraising event technique, still by virtue of the actual way it can help businesspeople firm up his or her's prepare and so appraise his or her program. For example a few reasons to create business strategy plan let's not forget positive businessperson. The vast majority of literary works relating to sector prep focuses primarily on the necessity of a policy to encourage out-of-doors money on the home business, unique thru lending options or even a justness money spent. Many funders is not going to get adding in earnings in a company devoid of attending a well-written, gripping strategic business plan. Proprietor have to be sure the routine shares in terms of your funders will probably discover, and additionally befriends their requirements for that history using the organization set, resource requested for, and thus cash turn back.You will find mu

General Pointers for Making a Compelling GSA Schedule Services Proposal

Getting the contract to for GSA Schedule Services can have many benefits for any company seeking to provide services at the federal level. It provides a reliable and stable income stream for a company trying to establish itself and gain recognition in the market

Metro North Economic Impact - White Paper - New York State Senate

Growing the Bronx for the 21st Century and Beyond An Analysis of the MTA Metro-¬North Expansion into the East Bronx In 1984, the American Public Transit Association, conducted an analysis of the employment and business revenue impacts of investment in public transit. This landmark study, for the first time demonstrated that investment in public transit supports significant job creation and increased business revenues at the local level, creating substantial economic benefits in addition to the mobility benefits associated for the local communities where these stations would be located.1 The whole of the report is based on the hypothesis that the dollars invested in the construction, operation and maintenance of transit services spur job creation and other effects since time and time again dollars are spent in the local economy.2 Since 1984 this study has been updated and refreshed numerous times with the most recent publication issued in 2009 titled “ Economic Impact of Public Transportation Investment”. As the most cited series and most complete reports of infrastructure investment and its corresponding impact on economic activity, Senator Klein and the Bronx Borough President have used this national study to continue to make the argument that the approval of the capitol plan to expand access of the Metro North to the Bronx is necessary and vital to Bronx residents and communities. Metro North Expansion in the Bronx The proposed Metro-North expansion into the East Bronx is part of a larger plan for the MTA called “Penn Station Access”. This proposal will allow Metro-North trains to come into Penn Station. Part of this increased access would be the construction of six new stations, two on the West Side of Manhattan and four in the East Bronx.3 The four stations in the East Bronx would be created along existing Amtrak tracks, therefore lessening the economic burden on New York State. The expansion in the Bronx would pave the way for economic development and job creation along with a quicker commute for Bronx residents. In the fall of 2012 Metro-North began a series of presentations in the neighborhoods where the four proposed stations would be constructed, Co-Op City, Morris Park, Hunts Point and Parkchester.4 These presentations highlighted the growing use of Metro-North Service and that Bronx as the largest rail reverse commuter market in the United States, bringing 5,000 residents to suburban jobs, out of 13,000 Bronx residents who use Metro North every week day5. Considering the diversity of the communities surrounding each of the four proposed stations, each would benefit each neighborhood differently. Co-Op City would see greater exposure to the Bay Plaza6, while Hunts Point would become a transit hub with connection to the 6 train.7 The Morris Park community would be introduced to suburban employment centers in Westchester and Connecticut,8 while the Parkchester station would broaden transportation opportunities for residents with the possibility for connections with NYC buses, such as the Bronx 42, 40 and 20.9 However we are one borough, one Bronx. In that vein, the economic impact assessments below show the potential ability for these four stations to create jobs, business revenue and property values in the Bronx as a whole...

Soal-Soal dan Pembahasan Matematika IPA SNMPTN 2012 ...

Soal-Soal dan Pembahasan Matematika IPA SNMPTN 2012 Tanggal Ujian: 13 Juni 2012 1. Lingkaran (x + 6)2 + (y + 1)2 = 25 menyinggung garis y = 4 di titik... A. ( -6, 4 ) B. ( 6 , 4) C. ( -1, 4 ) D. ( 1, 4 ) E. ( 5 , 4 ) Jawab: BAB XI Lingkaran Masukkan nilai y=4 pada persamaan (x + 6)2 + (4 + 1)2 = 25 (x + 6)2 = 25 – 25 = 0 x = -6 (-6,4)Didapat titik x = -6 dan y = 4 Jawabannya A 2. Jika 2x3 – 5x2 – kx + 18 dibagi x - 1 mempunyai sisa 5, maka nilai k adalah... A. -15 B. -10 C. 0 D. 5 E. 10 Jawab: BAB XII Suku Banyak Metoda Horner Buat sketsa gambar untuk mengetahui batas luas: terlihat bahwa bidang luasnya (arsiran) bagian atasnya adalah y = x 2 dan bagian bawahnya y = 1 dengan dibatasi oleh batas atas x = 2 dan batas bawah x =1. Dalam notasi integralnya : 5. Lingkaran (x - 3)2 + (y - 4)2 = 25 memotong sumbu –x di titik A dan B. Jika P adalah titik Jawab: BAB XI Lingkaran dan BAB VII Trigonometri Sketsa gambar: Lingkaran dengan pusat (3,4) APB merupakan segitiga...

Download - STAN 2013/2014
by top markotop 0 Comments favorite 134 Viewed Download 0 Times

USM STAN MUDAH itu “Steps That I Use to Pass USM STAN” Mamat Maslutfi Please Read This Carefully, Every Word Please ... Oke, kenalan dulu, Namaku Mamat Maslutfi. Kamu bisa panggil Kak Lutfi. Asal dari Kediri, Jawa Timur. Dulu Aku bersekolah di SMA Negeri 2 Pare. Beberapa bulan yang lalu masih berstatus sebagai mahasiswa STAN. Abis lulus langsung di tempatkan di kementerian keuangan, lebih spesifiknya di Direktorat Jenderal Perimbangan Keuangan (DJPK). Karena DJPK hanya ada di jakarta pusat, aku menetap di jakarta. Jadi masih bisa mengurus blog dan melayani pembelian buku STAN. Saat aku membutuhkan sesuatu, aku biasanya bertanya kepada salah satu temen terbaikku, yaitu www.google.co.id …dari membeli ebook yang harganya ratusan ribu, beli kursi, beli buku, dan banyak hal yang lain…semuanya aku beli online. Gak perlu keluar dari kamar tuk membeli itu semua,hehe Memang di Indonesia belum terlalu sering jual beli online, tapi di negara maju seperti Amerika, Inggris, Kanada, &Australia jual beli online sudah menjadi hal yang biasa. Aku pernah dapat ebook gratis, tapi gak pernah aku pelajari, dibaca sekilas kemudian dilupakan,hehe…Tapi waktu aku beli ebook seharga Rp200.000, aku baca bener-bener tuh ebook…aku pelajari, aku lakukan semua yang disuruh, aku semangat banget tuk mempelajari ebook itu. Itulah psikologi manusia: sesuatu yang sulit didapatkan akan menjadi barang yang penting buatnya. Meskipun kamu dapat ebook ini gratis, aku harapkan kamu bisa mempelajarinya dengan baik. (tapi semuanya kembali ke kamu sih, gak ada paksaan) *kepanjangan ntar kalo musti aku kenalan disini…apalagi sampe naruh foto profile disini,hehe…be my friend di Disini saya ingin berbagi strategi-strategi yang saya gunakan buat lolos STAN. Tapi tulisan ini tidak ada artinya kalau tidak dipelajari :) Manusia yang paling baik itu orang yang paling bermanfaat bagi yang lain. Aku dulu gak mengerti tentang STAN sama sekali. Mau tanya anak STAN gak ada yang kenal, nyari di internet sangat sedikit informasi yang aku dapat. Dan aku yakin masih banyak orang lagi yang ingin mengerti STAN lebih jauh. Maka dengan itu semua aku ingin membagi pengalamanku lewat blogku dan tulisanku ini. Mungkin ini yang bisa aku lakuin tuk membantu sesama, meskipun tak sedikit pengorbanan yang musti dilakukan...

1 REFRIGERATION USING SOLAR ENERGY

REFRIGERATION USING SOLAR ENERGY Rising energy costs are generating new interest in thermal energy based refrigeration systems. These can compete with electrical energy based refrigeration systems if the source of heat energy is waste heat or solar energy. Chillers for industrial use based on absorption refrigeration are commercialized now. In India M/S Thermax manufactures and markets lithium bromide/ water system, based absorption refrigeration machines for industrial and institutional use. These systems are relevant to India because: 1. Ambient temperatures are high through out the year in most parts of the country. Higher ambient temperatures mean more energy is consumed in refrigeration 2. Solar insolation is high in most parts of the country. This implies that we have more energy at our disposal. 3. There is huge potential demand for refrigeration in rural areas, which are best suited for solar energy based refrigeration systems Proposal: Solar energy based refrigeration is an idea whose time has come. The economics are moving into positive zone. Companies who get into this line can expect to reap the benefits in next five years time. Absorption refrigeration: In this system solar energy is used to drive out the volatile component from a solution and build up the pressure. Examples are water vapour from lithium bromide water solution or ammonia from aqueous ammonia solution. The vapour is then condensed (rejecting heat). This is done with either water-cooling or air-cooling. The condensed liquid is then expanded to absorb heat from the space where refrigeration is needed. The vapours are once again absorbed in the solution. The cycle is continuously repeated. Sub zero temperatures can be reached by absorption refrigeration systems. Ice can be made. Adsorption refrigeration: In this system solar energy is used to drive out the volatile component from a solid adsorber and build up the pressure. Examples are water vapour and silica gel adsorbent or ammonia and activated carbon adsorbent. The vapour is then condensed (rejecting heat). This is done with either water-cooling or air-cooling. The condensed liquid is then expanded to absorb heat from the space where refrigeration is needed. The vapours are once again adsorbed by the adsorbent. The cycle is continuously repeated. These systems are suited for cooling applications. These are old concepts and adequate published data is available on many variants. Commercial systems are working where waste heat is available. Like wise generating hot ware or steam using solar energy is a proven technology. The challenge is combining these two technologies into an economically viable system. Manufacturing process: The main activity is design and engineering. A good engineering design team with formal qualifications and experience in the refrigeration industry is needed. Manufacturing activity consists of fabricating different components like absorbers, heat exchangers. These along with necessary bought out items are assembled as compact units and sold are installed at clients site as per requirements...

 2345678910